Kondycja finansowa Google
Google wciąż najwięcej zarabia na reklamach i coraz więcej poza granicami USA. Jak wygląda kondycja finansowa internetowego giganta w końcówce drugiego kwartału 2014?
W drugim kwartale 2014 roku Google osiągnęło przychód na poziomie 15,96 mld dol., z czego czysty zysk wyniósł 3,42 mld dol. Jego wartość byłaby znacznie większa gdyby nie koszty poniesione w wyniku przejęcia podmiotów takich jak Titan Aerospace czy Skybox Imaging.
Reklamy w wyszukiwarce stanowią 69% wszystkich przychodów w drugim kwartale 2014 roku, reklamy publikowane na stronach partnerskich stanowią 21%, a pozostałe biznesy Google’a to zaledwie 10% wszystkich wpływów.
To niepokojące, że 90% zysków pochodzi z reklam internetowych w wyszukiwarce i stronach partnerskich. Aby uniezależnić się od reklam firma poczyniła spore inwestycje, które w niedługim czasie mają przynieść spodziewane rezultaty.