Content marketing
Codziennie jesteśmy zasypywani treściami reklamowymi, dlatego na większość reklam po prostu już nie reagujemy lub też blokujemy ich dostęp. Bo przecież ile można?
Nie dość, że idąc ulicą widzimy same bilbordy, słuchając radia, co trzy piosenki musimy wysłuchać o najnowszym leku na ból gardła, oglądając film, w najlepszym momencie pojawia się reklama środka do czyszczenia toalety, a buszując w sieci na każdym kroku wyskakują nam denerwujące i rozpraszające banery. Można mieć dość. Ale firmy nie zrezygnują z reklamy swoich produktów, tylko dlatego, że my niekoniecznie chcemy je oglądać. I właśnie tutaj naprzeciw wychodzi content marketing – rozwiązanie dobre dla obu ze stron.
Czym jest content marketing?
Content Marketing to tak zwany marketing treści, który polega na pozyskiwaniu klientów poprzez wartościowe treści, których zawartość jest na tyle interesująca, że sama przyciąga nowych odbiorców. Celem content marketingu jest dostarczenie internaucie wiarygodnych i potrzebnych mu informacji z danej branży za pomocą między innymi treści graficznych, merytorycznych, wideo. Wszystkie te działania mają prowadzić do samodzielnego rozpowszechniania się informacji poprzez tak zwany marketing wirusowy. Wystarczy, że jednemu użytkownikowi spodoba się nasza treść i udostępni ją dalej, przez co grono odbiorców lawinowo się powiększa.
Content marketing powinien nas interesować bez względu na to, czy jesteśmy po stronie reklamującego się, czy też po tej przeciwnej, czyli użytkowników. Pierwsza strona, jeśli kiedykolwiek stosowała różne metody marketingu internetowego, to wie, że po pewnym czasie można zauważyć, że banery i inne tego typu rozwiązania, nie przynoszą oczekiwanych efektów. Najpewniej jest to właśnie skutek znudzenia się społeczeństwa reklamami tego rodzaju. W takim przypadku trzeba zastanowić się jak trafić do użytkowników, aby stali się naszymi klientami. Natomiast jeśli jesteśmy po stronie internautów, którzy przeszukują sieć w celu znalezienia interesujących nas treści, to content marketing oznacza dla nas coraz mniej denerwujących reklam i promyczek nadziei, że kiedyś mogą one całkowicie zniknąć.
Co daje content marketing?
To nie jest tak, że content marketing powstał wczoraj. Oczywiście, że nie. Już od lat treść jest bardzo ważna. Zmieniło się tylko podejście społeczeństwa do innych form reklamy, które są nie ma co ukrywać wyjątkowo nachalne i irytujące. Główną zaletą content marketingu jest właśnie jego subtelność. Jasne, że prościej i szybciej jest jednorazowo zrobić baner, który będzie wyskakiwał na każdym kroku i zachęcał do kupna jakiegoś produktu. Tylko obecnie, niewiele jest już takich osób, które skupiają się na tym co on przedstawia. Większość szuka tylko iksa, żeby jak najszybciej wyłączyć tę irytującą reklamę i przejść do treści, która go faktycznie interesuje. Całe piękno w content marketingu jest w tym że produkt praktycznie sam się sprzedaje. Co wcale nie oznacza, że skoro sprzedaje się sam to znaczy, że nie musimy nic robić. Wręcz przeciwnie, ta forma reklamy wymaga od nas zarówno zaangażowania swojego czasu, energii jak i mniejszych lub większych pieniędzy.
Content marketing może się niektórym wydawać jedynie formą dzielenia się naszą wiedzą za darmo, ale jest to całkowicie mylne myślenie. CM pozwala budować świadomość marki wśród społeczeństwa. To idealne rozwiązanie do nawiązywania relacji z klientami, to sposób na zostanie zauważonym. Oczywiście efekty nie pojawiają się w jeden dzień. Aby zobaczyć rezultaty content marketingu trzeba poczekać nawet kilka miesięcy, ale przecież budowanie marki zajmuje dużo czasu.