Czy kierujesz reklamę do właściwych osób?
Reklama źródłem handlu. Można by bardziej sprecyzować to stwierdzenie i powiedzieć – Dobra reklama źródłem handlu. Co w takim razie oznacza dobra reklama?
Czym jest reklama?
Z definicja reklama to bezosobowa i odpłatna informacja adresowana do konkretnego odbiorcy. Reklama może służyć promocji firmy, jej produktów lub usług. Celem reklamy jest wzbudzenie zainteresowania, zaciekawienie, przedstawienie zalet, pobudzenie pragnienia posiadania produktu, a w końcowym etapie jego zakup. Skuteczność reklamy określana jest poprzez zrealizowanie wcześniej zamierzonych celów przedsiębiorstwa. Tak więc dobra reklama, to ta, dzięki której przedsiębiorstwo może zrealizować swoje cele.
Do kogo kierowana jest reklama?
Brak określenia targetu klientów, jest najczęstszym błędem popełnianym przez przedsiębiorców i jednocześnie to główna przyczyna niepowodzenia reklamy.
Określenie grupy docelowej, do jakiej będzie skierowana reklama, ma zasadnicze znaczenie, ponieważ ciężko jest prowadzić jakiekolwiek działania promujące czy to produkt, usługę czy samą firmę, bez wiedzy, komu chcemy ją zareklamować.
Jak wyznaczyć grupę docelową?
W pierwszej kolejności, powinniśmy się sami zastanowić do kogo kierujemy nasze produkty. Mowa tutaj o sprecyzowaniu: płci, wieku, miejsca zamieszkania, wykształcenia, zainteresowań, cech charakteru. W ten sposób w dużym stopniu zawężamy grupę osób, do których będziemy kierować naszą reklamę. Trzeba pamiętać, że zamiast do wszystkich, trzeba kierować promocję do osób, które naprawdę mogą być zainteresowane kupnem naszego produktu. W ten sposób nie wydajemy pieniędzy na przedstawianie reklamy użytkownikom, których w ogóle nie interesuje nasza branża.
Pomocne w określeniu grupy docelowej mogą być statystki strony internetowej, które udostępnia GA. Dostarczają one informację między innymi o miejscu zamieszkania użytkowników, o ich zainteresowaniach i upodobaniach.
Dodatkowo, aby określić prawidłowo grupę docelową, możemy zaobserwować działania naszej konkurencji lub też poświęcić trochę czasu na poczytanie treści różnego rodzaju forum, dotyczących naszej branży.
Również pomocny w określeniu targetu naszych klientów, może być jeden z kanałów social media, a mianowicie Facebook, a dokładnie mówiąc jego statystyki. Facebook potrafi dostarczyć naprawdę wielu informacji o swoich użytkownikach począwszy od ich wieku, zainteresowań, wykształcenia, a kończąc nawet na statusie związku.
Kierunek reklamy
Chcąc zareklamować dany produkt, musimy również wiedzieć gdzie mamy to zrobić. Tutaj dobrze jest posłużyć się wcześniej pozyskaną wiedzą na temat naszej grupy docelowej. Jeśli udało się nam ustalić już nasz target klientów, dobrze jest dowiedzieć się z jakich źródeł informacji oni korzystają. Tym sposobem, możemy skierować reklamę naszych produktów, dokładnie tam gdzie znajdują się nasi potencjalni klienci, przez co zwiększamy nasze szanse na to, że staną się oni naszymi realnymi klientami.
Odpowiadaj na potrzeby klientów
Firma działa dzięki klientom, dlatego bardzo ważne jest, aby wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i umieć dostosować się do ich potrzeb. W końcu to klienci przynoszą firmie pieniądze. Decydując się na reklamę w internecie nie dość, że mamy możliwość sprecyzowania jej do konkretnej grupy odbiorców, to dodatkowo, możemy na bieżąco sprawdzać czy reklama się podoba, czy użytkownicy są zadowolenia z naszych produktów, czy ewentualnie mają jakieś uwagi i sugestie. Dzięki temu możemy trzymać rękę na pulsie i dostosowywać nasze produkty do preferencji klientów.