Istnieje optymalny budżet na działania marketingowe w sieci?
Jedno z pierwszych pytań, jakie zadaje klient to – ile to kosztuje? Wiadomo, że niska cena produktu, czy usługi jest jednym z najbardziej przekonujących argumentów do zakupu. Każdy chce zapłacić jak najmniej. Ale dlaczego, nie działa to w drugą stronę? Czemu nie rozpoczynamy rozmowy od słów – mam tyle i tyle pieniędzy, co możecie mi za to zaoferować?
Nim podejmiemy decyzję o współpracy z konkretną agencją interaktywną, chcemy wiedzieć ile ta cała zabawa będzie nas kosztować. Jeśli mamy w planach zlecić, zewnętrznej firmie, zaprojektowanie strony internetowej lub jej pozycjonowanie, a nie wiemy czy z takim budżetem, jaki posiadamy, mamy po co w ogóle się gdziekolwiek zgłaszać, to wystarczy, że wpiszemy w wyszukiwarkę tworzenie stron www cena, czy pozycjonowanie cena, a rozjaśni nam się wiedza na ten temat. Wiadomo, że ceny różnią się w zależności od rodzaju usług jak i firm, które je wykonują, ale to ułatwi sprawę przy rozmowie z przedstawicielem agencji.
Zatajanie budżetu firmy to nic innego jak komplikowanie sobie życia
Agencja interaktywna, indywidualnie dobiera środki do realizacji każdego projektu. We współpracy zleceniodawca – zleceniobiorca, bardzo ważna jest szczera relacja. Pozwala ona zaoszczędzić wystąpienie ewentualnych nieporozumień i straty czasu obu ze stron. Co daje firmie, zajmującej się kampanią marketingową, naszego przedsiębiorstwa, znajomość budżetu, jakim dysponujemy? Podstawową kwestię, czyli wiedzę na temat tego, jakie najlepsze metody i środki realizacji projektu może nam zaoferować w takiej cenie.
Skąd obawa przed chwaleniem się budżetem?
Niestety w Polsce klienci, często zatajają swoje możliwości finansowe. Wszystko przez przekonanie, że jak powiem komuś ile mogę wydać to dokładnie tyle zapłacę, a przecież mógłbym mniej. Całkowicie mylne myślenie! W przypadku branży marketingowej jak i praktycznie każdej innej istnieje coś takiego jak konkurencja. Agencja, po prostu nie może zaproponować kwoty wziętej z kosmosu tylko dlatego, że klient powiedział, że go na to stać, ponieważ szybciutko zwróci się on do konkurencji. Każda profesjonalna agencja ma świadomość, że niezależnie od tego ile klient posiada to i tak chce wydać możliwie jak najmniej. Trzeba też pamiętać, że klient nie jest głupi i szybko zorientuje się, że ktoś go chce oszukać, a przecież to jest ostatnie, na czym zależy profesjonalnej agencji zależy.
Zderzenie z rzeczywistością
Najgorzej jest, kiedy klient zupełnie nie orientuje się ile dana usługa kosztuje i posiadając budżet paru tysięcy jest przekonany, że środki nie stanowią ograniczenia, bo przecież ma tyle pieniędzy, że stać go na wszystko. Z kolei agencja interaktywna po otrzymaniu informacji, że budżet jest duży, przygotowuje ofertę, zawierającą usługi z wyższej półki. I później klient, spada z krzesła jak widzi ile miałby zapłacić. Czyli jednak jego „dużo pieniędzy” nie jest takie duże. Taka sytuacja to nic innego jak strata czasu i rozczarowanie obu ze stron.
Pomimo tego, że klient nie zdradza budżetu, agencje tworzą ofertę obejmującą wycenę usług, jakie oczekuje klient, czyli na przykład tworzenie stron www, pozycjonowanie czy responsywne strony internetowe. Czasami to jest jedyne wyjście na pozyskanie klienta. I często taka wycena jest dla klienta szokiem, dlaczego? Wiele osób prowadzących firmę, nie orientuje się, na czym polega tworzenie stron www. Cena, często jest zupełnym zaskoczeniem. Tym bardziej są to argumenty przemawiające za zmianą nastawienia przy rozmowie z przedstawicielem agencji. Trochę zaufania. Jeśli mamy do czynienia z profesjonalną agencją możemy śmiało chwalić się naszym budżetem i mieć pewność, że zostaniemy poważnie i uczciwie potraktowani. Bycie nieuczciwym po prostu się tu nie opłaca i jest to obustronna zależność.
Nie ma optymalnego budżetu, jaki trzeba przeznaczyć na kampanię marketingową w internecie. Wiadomo wszystko kosztuje. Podejmując decyzję o zareklamowaniu swojej firmy w sieci, trzeba się liczyć z koniecznością wydania pieniędzy. Warto też pamiętać, że czas to pieniądz, my możemy go zaoszczędzić poprzez otwarte przedstawienie, jakie usługi nas interesują i ile mamy na to funduszy.