Jak promować swoją firmę na Pintereście?
Większość internautów z pewnością wie, że Pinterest to serwis umożliwiający zapisywanie na swoich „tablicach” interesujących danego użytkownika treści wizualnych, zwanych pinezkami (ang. pin). Sprawdza się on świetnie nie tylko jako wygodny system porządkujący grafikę, ale również jako narzędzie marketingowe, dzięki któremu można dotrzeć ze swoją ofertą do nowych klientów.
Jesteśmy wzrokowcami
Ze względu na wizualny charakter portalu najlepiej sprawdza się on w branżach, w których siła przekazu tkwi w obrazie. Będzie więc dobrym rozwiązaniem dla takich branż jak moda, wystrój wnętrz, rękodzieło czy design. Jednak nie tylko – to dobre miejsce również dla właścicieli restauracji czy kawiarni. Liczba użytkowników serwisu w Polsce szacowana jest na około 2 miliony i rozkłada się mniej więcej po równo pod względem płci. Trudno więc ignorować tak dużą grupę konsumentów.
Pinterest lepszy niż reklama
Oryginalne tablice, często aktualizowane, zawierające zdjęcia dobrej jakości (najlepiej jasne i pionowe) mogą przynieść Twojej firmie więcej korzyści niż tradycyjna reklama i co istotne formy te mają znacznie dłuższe „życie”. Najciekawsze pinezki pojawiają się w wynikach wyszukiwania nawet kilka miesięcy po tym jak zostały zamieszczone w portalu. Daje to więc możliwość na dotarcie do znacznie większej ilości potencjalnie zainteresowanych danych produktem internautów niż w innych portalach społecznościowych.
Tablice – przejrzyste i mobilne
Pierwszym krokiem do skutecznej promocji jest z pewnością odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni portalu. W zależności od potrzeb, stwórz kilka lub kilkanaście tablic zawierających logicznie i przejrzyście pogrupowane pinezki. Dzięki temu osoba oglądająca Twój profil szybko będzie mogła odnaleźć interesujące ją grafiki. Dodaj opis do każdej tablicy, tak by odwiedzający mógł bez trudu zorientować się w jej zawartości. Postaraj się być konkretny i zwięzły, nie zapominaj o cenach, a w opisach postaraj się umieszczać słowa kluczowe.
Upewnij się również, że po kliknięciu w zdjęcie, użytkownik zostanie przeniesiony do odpowiedniej strony w Twoim e-sklepie. Powinno to być miejsce, gdzie będzie mógł uzyskać więcej informacji na temat produktu i zdecydować się na kupno. Usuwaj na bieżąco te zdjęcia, które przedstawiają asortyment, którego już nie posiadasz. Ważne jest także, aby wybrać odpowiednie kategorie, z tych oferowanych przez serwis.
Według badań aż 75% użytkowników korzysta z Pinteresta mobilnie. Istotne jest więc, aby strona Twojego sklepu wygodnie wyświetlała się również na ekranach smartfonów. Pomocna w stworzeniu responsywnej wersji strony może być agencja reklamowa, która zadba, aby klienci mogli wygodnie korzystać i kupować w Twoim e-sklepie przy użyciu swoich urządzeń mobilnych.
Nowa funkcja – wyszukiwanie obrazem
Dodatkowo w promocji Twojej marki może być pomocna uruchomiona ostatnio funkcja, dzięki której można odnaleźć znajdujące się na zdjęciu obiekty. Jeżeli komuś spodoba się na przykład widniejący na fotografii wazon, zaznacza go i po chwili otrzymuje grafiki z tym lub podobnymi wazonami, które zostały umieszczone w serwisie przez użytkowników lub e-sklepy.
Dobrą praktyką, aby dotrzeć do klientów, jest publikowanie swoich pinów w czasie, w którym najwięcej osób korzysta z serwisu. Według licznych analiz najczęściej są to weekendy, a szczególnie sobotnie przedpołudnia. W tym celu można skorzystać ze specjalnych programów do planowania publikacji postów w portalu.
Bądź aktywnym członkiem społeczności
Jeżeli naprawdę chcesz przyciągnąć klientów, nie możesz się ograniczać wyłącznie do regularnego zamieszczania na swoim koncie dobrej jakości materiałów graficznych. Musisz stać się częścią społeczności. Ważne jest więc, abyś umieszczał na swoich tablicach pinezki od innych osób, komentował je i polecał innym. Często bowiem odwiedzane są profile użytkowników, którzy polubili dane pinezki. Dzięki temu masz szansę na to, że więcej konsumentów zobaczy Twoją ofertę.
Liczne analizy potwierdzają także, że użytkownicy odwiedzający dany sklep internetowy, przekierowani na niego z Pinteresta, kupują częściej i więcej niż ci, którzy trafili na Twoją stronę z innych serwisów społecznościowych. Jeżeli więc szukasz nowych sposobów na znalezienie klientów, Pinterest może być jednym z nich.