Jak reklamować by był efekt?
Powodzenie reklamy zależy od kilku czynników, jakimi są wiedza, zaangażowanie i dobór odpowiednich narzędzi. Reklamować można się praktycznie wszędzie, dlatego planując kampanię należy dobrze przemyśleć, które miejsce będzie najlepsze na reklamę naszej firmy.
Rynek reklamy internetowej wydaje się w obecnych czasach najlepszym rozwiązaniem dla wypromowania naszej działalności. Form reklamy internetowej jest bardzo dużo – począwszy od nowoczesnej strony internetowej, przez banery, boxy, pozycjonowanie, linki sponsorowane, po media społecznościowe. Rzadko kiedy firmę stać na to, aby skorzystać ze wszystkich rozwiązań jakie oferuje nam reklama internetowa, dlatego trzeba wybrać jedno, dwa lub kilka rozwiązań, które będą najlepsze dla firmy.
Strona www
Wydawać by się mogło, że strona internetowa to żadna forma reklamy – nic bardziej mylnego. Jeśli chcemy wypromować firmę to stworzenie jej strony www jest podstawową kwestią. Warto pamiętać, aby witryna była spójna z wizerunkiem firmy, a jej layout odpowiedni dla działalności, jaką wykonujemy.
Pozycjonowanie
Druga kwestia to wzniesienie strony www na jak najwyższe pozycje wyszukiwarki, najlepiej na jedno z miejsc w pierwszej trójce. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest bardzo ważna z tego względu, że w ten sposób pozwalamy znaleźć się osobom, które są faktycznie zainteresowane naszymi usługami.
Banery reklamowe
Jeśli nie mamy wystarczająco dużo funduszy na reklamę, to tę formę śmiało możemy sobie odpuścić. W czasach, gdzie reklamami jesteśmy zasypywani z każdej strony, naszym potencjalnym klientom może się nie spodobać taka forma promocji naszych usług lub produktów. Inna sprawa, że coraz więcej osób korzysta z oprogramowań blokujących reklamy, co tym bardziej przemawia na niekorzyść banerów i innych tego typu rozwiązań.
Linki sponsorowane
Korzystanie z reklamy Google niestety wymaga pewnego nakładu finansowego. To rozwiązanie jest dobre dla firm, które chcą jak najszybciej dotrzeć do nowych klientów, a jednocześnie mogą przeznaczyć na reklamę sporą kwotę pieniędzy. W rezultacie firma znajduje się na pierwszych miejscach wyszukiwarki, ale użytkownik często nie klika w link, ponieważ jest on opisany słowem „reklama”. Dodatkowo, jeśli internauta ma włączoną blokadę reklam, Google Adwords się nie wyświetla. Natomiast plusem tej formy reklamy jest rozliczanie za efekt. Płacimy tylko wtedy, kiedy ktoś kliknie w nasz link.
Social media
Ostatnimi czasy tak bardzo popularne media społecznościowe, są dobrym rozwiązaniem również dla firm. Obecnie bardzo ważne jest zaznaczanie swojej obecności, udzielanie się w sieci po to, aby zostać zauważonym.
Tworzyć markę firmy można na wiele sposobów. Media społecznościowe są właśnie jedną z form, które na to pozwalają. Zarówno firmowy blog jak i obecność na portalach społecznościowych typu Facebook czy Instagram, pozwala na pokazanie ludzkiej twarzy firmy, a jednocześnie zyskanie autorytetu i wizerunku eksperta.
To indywidualnie od każdego przedsiębiorcy zależy, którą z tych form reklamy wybierze dla swojej firmy. Pewne jest, że bez dobrej strony internetowej niewiele można zdziałać w sieci.