Jak wypromować sklep stacjonarny?
Prowadząc działalność gospodarczą w postaci sklepu stacjonarnego, warto zadbać o jego miejsce w internecie.
W każdej dziedzinie, aby osiągnąć sukces niezbędne jest zaangażowanie, wytrwałość, cierpliwość i ciężka praca. Nie ma nic za darmo. Również w biznesie, a może szczególnie w nim.
W celu wypromowania sklepu stacjonarnego możemy podjąć się reklamy poprzez ulotki, plakaty itp., ale z racji na popularność internetu, jego zasięg i rozwój, powinniśmy się jednak skupić na reklamie w sieci.
Internet to obecnie jedno z najpopularniejszych mediów i wcale nie oznacza, że jeśli posiadamy sklep stacjonarny to nie możemy go wypromować w sieci. Wręcz przeciwnie, jest to najlepsze miejsce, pozwalające w łatwy sposób rozreklamować swoje produkty.
Strona internetowa
Pierwszy etap reklamy w internecie to obowiązkowo tworzenie strony www. Nowoczesna witryna jest nie tylko reklamą, ale także wizytówką naszego sklepu. Zadbajmy więc, o to, aby w odpowiedni sposób go reprezentowała. Prowadząc działalność w formie sklepu, przy tworzeniu strony www, trzeba pamiętać, że wyposażenie sklepu często ulega zmianie. Zmiana kolekcji, nowe produkty, wymagają aktualizacji strony, dlatego zadbajmy o to, aby była ona stworzona w oparciu na przykład o CMSa. Dzięki temu sami będziemy mogli w każdej chwili usuwać już niedostępne produkty i zastępować je nowymi.
Planując stworzenie strony internetowej, sprecyzujmy grupę docelową naszego sklepu. Pozwoli to nam lepiej trafić w gusta naszych klientów.
Social media
Istnieje również dużo tańsze rozwiązanie niż stworzenie strony internetowej, a jest nim fanpage. Założenie takiego firmowego konta na Facebooku nic nie kosztuje, a jest świetnym sposobem na wypromowanie sklepu i jego produktów. Oczywiście najlepszym i najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest jednoczesne posiadanie strony internetowej i fanpage. Pozwala nam to dotrzeć do większej grupy odbiorców i promować stronę www przez fanpage’a i odwrotnie.
Bardzo ważna kwestia, dla której warto posiadać zarówno stronę jak i firmowe konto na Facebooku, to renoma sklepu. Aktualnie utarło się stwierdzenie „jeśli nie ma Cię w sieci to nie ma Cię wcale”. Jest to na tyle znaczący fakt, że obecność w internecie świadczy o nowoczesności sklepu. Jeśli nie posiadasz fanpage’a sklepu, lub co gorsza jego strony internetowej to znaczy, że jesteś staromodny i nie idziesz z biegiem czasu i niestety, ale wielu klientów, szczególnie tych z młodszego przedziału wiekowego, może to zniechęcić.
Pozycjonowanie i Adwords
Strona internetowa może dotrzeć do bardzo dużej ilości naszych potencjalnych klientów, ale i w tym przypadku wymaga to podjęcia z naszej strony określonych działań. Grono odbiorców witryny może zostać zwiększone przez jej pozycjonowanie i linki sponsorowane. Oba działania prowadzą do jednego celu, czyli znalezienia się naszej strony w pierwszej dziesiątce wyszukiwarki Google. Pierwsze z nich wymaga większego nakładu pracy, systematyczności i wytrwałości. Wybierając łatwiejszą opcję, czyli Adwords, nasza strona znajduje się w top 10 praktycznie od zaraz, ale musimy za to odpowiednio zapłacić.
Reklama w internecie
Warto znaleźć środki na tego typu działania marketingowe. Dlaczego? Internet to świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Obecnie, każdy nie tylko młody człowiek, jeśli chce coś kupić, szuka tego w sieci. Nie posiadając strony internetowej, zabieramy mu możliwość kupna naszego produktu, a sami tracimy klienta.