Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Kto nie lubi mieć nowych rzeczy? Jeszcze całkiem niedawno posiadanie nowych produktów, wiązało się z kilkugodzinnym chodzeniem po sklepach.
Obecnie coraz więcej osób korzysta ze sklepów online. Co możemy zrobić, żeby przysłowiowy Kowalski kupił produkty właśnie w naszym sklepie, zamiast u konkurencji?
Metoda cross - sell
Aktualnie cross – sell jest bardzo popularną metodą, która polega na sprzedaży klientowi usługi lub produktu powiązanego z innymi. Zabieg ten nie stanowi żadnego ryzyka, ponieważ dodatkowe produkty proponowane są dopiero po tym jak klient dokona zakupu pierwszego produktu. Sprzedaż tego typu, jest bardzo opłacalna dla sklepu, ponieważ pozwala zwiększyć dochód firmy, a jednocześnie zmniejsza koszty zdobycia nowego klienta. Przykładem tego typu zabiegu marketingowego jest zaproponowanie klientowi kupującemu telefon komórkowy, dodatków na przykład w postaci etui czy stacji dokującej.
Metoda up - sell
To kolejna metoda sprzedaży, która polega na zachęceniu klienta do kupna droższego produktu niż miał zamiar. Up – sell podwyższa wartość sprzedawanego produktu, poprzez proponowanie klientowi ulepszonych wersji produktów, które chce kupić. Nie można robić tego gwałtownie i od razu proponować przedmioty z najwyższej, a co za tym idzie najdroższej półki. Początkowo powinno się jedynie zaoferować niewielkie dodatki, które ulepszą produkt wybrany przez naszego klienta.
Co za dużo to nie zdrowo
Im klient ma większy wybór tym ciężej jest mu się zdecydować. Prowadząc sklep internetowy, trzeba określić, po które produkty klient sięga najczęściej i tylko te zostawić w ofercie a jednocześnie wyeliminować całą resztę. W momencie, kiedy zależy nam na sprzedaży konkretnego produktu, dobrze jest zestawić go z drugim, mniej atrakcyjnym, przez co ten pierwszy wyda się klientowi lepszy i ciekawszy.
Zdobądź zaufanie
Wiarygodność jest podstawą do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży. Pierwszym elementem, który według użytkowników zwiększa ich zaufanie do sklepu internetowego to możliwość dokonania płatności przy odbiorze osobistym. Brak takiej możliwości od razu wywołuje podejrzenia, że z procesem sprzedaży może być coś nie tak. Kolejnym elementem jest możliwość zwrotu produktu. Klienci chętniej dokonują zakupu, jeśli mają świadomość, że mogą oddać produkt, jeśli nie będzie spełniał ich oczekiwań. Bardzo ważna jest też widoczność opinii i komentarzy na temat danego produktu, wydawanych przez innych użytkowników.
Bądź na czasie
Nie wystarczyć raz stworzyć sklep i oczekiwać, że produkty same będą się sprzedawać. Do każdej sprzedaży trzeba podejść indywidualnie. Content serwisu powinien być na bieżąco aktualizowany. Każdy produkt powinien być osobno przedstawiony i zareklamowany. Obecnie dobrym sposobem oprócz zamieszczenia zdjęć produktu, jest także dołączenie krótkiego filmiku, który zawiera na przykład obsługę danego urządzenia lub sposoby zastosowania produktu. Dobrą opcją jest stworzenie bloga, na którym zamieszczane będą rozszerzone opisy produktów, a także relacje z własnego użytkowania produktu.