Którą formę reklamy wybrać?
Form reklamy jest bardzo wiele, począwszy od tej w prasie, przez tę w telewizji po reklamę w internecie. To od nas zależy, w jaki sposób wypromujemy naszą firmę. Przy wyborze reklamy powinniśmy się kierować specyfiką branży, w jakiej działa nasza firma.
Każde przedsiębiorstwo, żeby utrzymać się na rynku musi się reklamować. Niestety – konkurencja nie śpi, dlatego cały czas trzeba walczyć o swoje miejsce na rynku. Dzięki dobrej reklamie możemy zyskać przewagę nad innymi.
Reklama dźwignią handlu
Wszyscy wiedzą, że trzeba się reklamować, jednak niewiele osób wie jak to robić. Biorąc się za reklamę swojej firmy mamy dwa wyjścia: możemy zająć się nią sami lub zostawić to specjalistom.
Wiadomo, że każdy kto rozpoczyna dopiero swoją działalność nie chce wydawać pieniędzy lub po prostu nie ma na to, żeby zapłacić agencji reklamowej za wypromowanie firmy. Dlatego jeśli zabieramy się za to sami, nie mając żadnego doświadczenia w tej dziedzinie, dobrze jest poczytać, co piszą, na temat reklamy, w sieci. Z internetu można się naprawdę wielu rzeczy dowiedzieć.
Dużo osób ma dokładnie taki sam problem jak my, dlatego dobrze jest przejrzeć fora tematyczne, ponieważ mogą się nam okazać bardzo pomocne. Również warto poświęcić trochę czasu na poczytanie blogów prowadzonych przez ludzi z branży.
Formy reklamy
Na samym początku dobrze jest zastanowić się czy chcemy skorzystać z reklamy w prasie, telewizji, radiu, internecie, czy też wolimy skorzystać z ulotek lub bilbordów. Jeśli nasza firma działa lokalnie to zapewne ulotki czy bilbord będą dobrym rozwiązaniem. Jeśli jednak chcemy dotrzeć do większego grona odbiorców musimy postawić na któreś z mediów. Telewizja jest drogim rozwiązaniem, natomiast internet wcale nie musi nas dużo kosztować, a rezultaty mogą być lepsze niż w przypadku telewizji.
Rodzaje reklamy internetowej
Decydując się na reklamę w sieci – w jednym z najpopularniejszych mediów w ostatnim czasie – mamy do wyboru kilka rodzajów promocji:
- stronę internetową,
- reklamę banerową,
- wizytówkę,
- notki reklamowe,
- przerywniki reklamowe,
- spam.
Niektóre z tych form są dość uciążliwe dla użytkownika, dlatego jeśli chcemy zyskać sympatię internautów najlepiej zdecydować się na reklamę w formie nienatarczywej - stronę www lub wizytówkę. Posiadanie nowoczesnej, przejrzystej i intuicyjnej witryny internetowej to połowa sukcesu. Druga połowa to wywindowanie jej na wysokie pozycje wyszukiwarki, przez co użytkownik, który jest zainteresowany naszymi usługami lub produktami, sam dociera do naszej firmy. Obie strony są zadowolone – internauta nie jest zalewany reklamami naszej firmy, a my zyskujemy kolejnego zadowolonego klienta.
Dodatkowo, wiele reklam typu baner itp. nie dociera do użytkowników, ponieważ posiadają oni blokady, które nie przepuszczają takich form promocji, co wpływa na kolejną korzyść strony www.