Teksty sponsorowane – reklama na blogu
Czy artykuł sponsorowany zamieszczony na blogu to dobry sposób na dotarcie do klienta? Form reklamy internetowej jest bardzo dużo, dlaczego więc wybrać właśnie social media?
Potencjał blogów
Skąd wzięła się moda na blogowanie? Trzeba przyznać, że obecnie w sieci, blogów o różnorakiej tematyce, jest całe mnóstwo. Każdy, kto chce i ma trochę wolnego czasu, może założyć bloga i dzielić się z innymi swoimi przemyśleniami, opiniami, wydarzeniami ze swojego życia. Każdemu blogerowi zależy na tym, aby mieć jak największe grono czytelników. Oczywiste jest, że im więcej osób nas czyta tym lepiej, w końcu po to prowadzimy bloga, żeby ktoś to czytał i oglądał.
Jeśli mamy pewne grono czytelników, którzy codziennie rano przy porannej kawie, zamiast otwarcia gazety, wyświetlają naszego bloga, żeby sprawdzić, co nowego zamieściliśmy, to mamy również szansę zarobić na takim blogu.
Blogi mają to do siebie, że ludzie chętnie je czytają. Oczywiście, jeśli są ciekawe zarówno merytorycznie, jak i graficznie. A skoro ktoś chce je czytać, to wydaje się, że jest to idealne miejsce na reklamę. Naturalnie słowo „reklama” powoli przestaje już oznaczać zlepku haseł, które na siłę chcą coś sprzedać, osobom, które wcale nie są tym zainteresowane. Reklama zaczyna przybierać formę pewnej subtelnej sugestii kierowanej do konkretnego grona odbiorców, które w dużej mierze może być naszymi klientami.
Właśnie poprzez teksty sponsorowane możemy w pewien delikatny i nienatrętny sposób dotrzeć do potencjalnych klientów.
Marka bloga
Bloger często przez wiele lat pracuje na swoją markę. Dlatego zamieszczając na swoim blogu tekst reklamujący pewne produkty, usługi, czy samą firmę, musi mieć on pełną dowolność w jego formie. W końcu chodzi tu o jego zaufanych czytelników. Dla firmy, która sponsoruje taki artykuł, również powinno być ważne, aby reklama, swoim stylem nie odbiegała od pozostałych treści udostępnianych na danym blogu.
Z szacunku dla czytelników nie powinno się ukrywać faktu, że tekst jest sponsorowany. Takie utajnianie tej informacji może spowodować, że dany czytelnik poczuje się oszukany i po prostu go stracimy.
Blogi tematyczne
Zazwyczaj blog obejmuje pewną konkretną tematykę. W sieci mamy między innymi blogi modowe, kulinarne, motoryzacyjne, finansowe, medyczne itp.. Wybór bloga, na którym będziemy chcieli zareklamować swój produkt, zależy od branży w jakiej działamy.
Wszelkiego rodzaju produkty odzieżowe, najlepsze miejsce na reklamę znajdą na blogu modowym. Wszystkie akcesoria kuchenne najkorzystniej reklamować na blogu kulinarnym. I tak analogicznie dla różnego rodzaju produktów. Co nam daje promowanie na blogach o konkretnej tematyce? Dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców, która prawdopodobnie jest naszymi potencjalnymi klientami. Jak to działa? Skoro ktoś czyta na przykład blog motoryzacyjny to znaczy, że interesuje go ta branża. Jeśli tak, to o wiele łatwiej będzie go zainteresować naszym produktem, związanym właśnie z tą tematyką.
Wiarygodność blogera
Powodzenie tekstów sponsorowanych w bardzo dużej mierze zależy od tego, czy bloger u jakiego chcemy zareklamować produkt, jest wiarygodny. Jak możemy to sprawdzić? Zapewne, duża ilość wejść na jego stronę może być tego wyznacznikiem, ale też warto poczytać komentarze pod jego artykułami. W sieci ludzie potrafią być szczerzy aż do bólu, dlatego z komentarzy możemy się dużo dowiedzieć na temat relacji blogera z jego czytelnikami.
Jeśli zastanawiamy się nad sposobami reklamy naszych produktów, warto poważnie zastanowić się nad zainwestowaniem w teksty sponsorowane na blogach, szczególnie, że jest to stosunkowo niedroga reklama, a trafia ona do konkretnego grona odbiorców.