Kolor w reklamie - Czerwony - zdjęcie źródło: www.wicked-nails.co.uk

Kolor w reklamie - Czerwony

Znaczenie kolorów używanych w reklamie, i szeroko rozumianym marketingu, trudno przecenić. Według statystyk, dla ok. 6o% klientów, jest on jednym z ważniejszych czynników, jakie brane są pod uwagę przy codziennych wyborach zakupowych. Dlaczego tak się dzieje?

Prawdziwe postrzeganie barw odbywa się w naszym mózgu. Wiedzę tę doskonale wykorzystują wielkie koncerny, które dzięki świetnie przemyślanym kampaniom, znacząco mogą zwiększyć swoje zyski. Wiadomo np., że ciepłe kolory są lepsze w pozyskiwaniu uwagi, niż te zimne. W wielu publikacjach poświęconych reklamie, można także spotkać zestawienia kolorów, które uważane są za szczególnie udane.

Który z kolorów jest najchętniej wykorzystywany przez specjalistów od marketingu? Czerwony! To właśnie on najczęściej zwiastuje promocję lub przecenę towarów. Jest kolorem bardzo intensywnym emocjonalnie i świetnie sprawdza się np. do eksponowania gier, czy samochodów sportowych. Zazwyczaj czerwony ma pobudzać do działania i wzywać do podjęcia aktywności. Kojarzy się ze stanem zagrożenia dlatego składnie do podejmowania szybkich decyzji.