2016 - rokiem reklamy internetowej
IAB Polska prognozuje, że w 2016 roku, wydatki na reklamę internetową, po raz pierwszy w historii, przekroczą wydatki na reklamę telewizyjną. Internet stał się tak samo popularny jak telewizja i reklamodawcy chcą te tendencje wykorzystać.
Zgodnie z danymi udostępnionymi przez IAB Europe w 2015 roku na reklamę internetową wydano 30,7 mld euro, co stanowi 30,4 procent wszystkich wydatków przeznaczonych na reklamę. Więcej, czyli 33,5 mld euro, wydano tylko na reklamę telewizyjną. Ostatnie miejsce na podium zajęła reklama drukowana z wynikiem 26,8 mld euro. Prognozy na 2016 rok świadczą jednak o tym, że to internet wysunie się na prowadzenie w branży reklamowej.
Coraz więcej reklamodawców rozumie, że w obliczu zachodzących zmian dotyczących sposobów spędzania wolnego czasu, korzystania z komputerów i urządzeń mobilnych, podejścia do przetwarzania informacji, to internet staje się najważniejszym miejscem na nawiązywanie kontaktu z klientem. To przy użyciu internetu firmy coraz częściej prowadzą z klientem dialog, prezentują mu swoją ofertę, budują relacje i świadomość marki.
Marketerzy nie mają złudzeń – jeżeli chcesz skutecznie sprzedawać, będziesz musiał uczynić internet podstawowym kanałem komunikacji z klientem.