5-gwiazdkowe recenzje nie wzbudzają zaufania klientów
Wszystko co jest zbyt idealne, wzbudza podejrzenia. Podobnie jest z perfekcyjnymi recenzjami. Klienci często poddają w wątpliwość ich prawdziwość.
Właściciele firm coraz bardziej dbają o to, żeby konsumenci dzielili się w sieci pozytywnymi opiniami na temat ich produktów czy usług. Jednak internauci nie wierzą w idealne, 5-gwiazdkowe recenzje. Zwyczajnie wydają się im one zbyt dobre, by mogły być prawdziwe. Według badań za najbardziej wiarygodne uważają te z przedziału od 4,2 do 4,5 w pięciostopniowej skali.
I wbrew obiegowej opinii pojedyncze, negatywne opinie wcale nie odnoszą tak złego skutku, o jaki oskarżają je przedsiębiorcy. Niepochlebna recenzja może być dla potencjalnego klienta sygnałem, że co prawda czasem coś się nie udaje i ktoś może być niezadowolony, ale skoro firma zamieszcza negatywne komentarze na swój temat, to znacznie łatwiej uwierzą oni również w prawdziwość tych dobrych recenzji.
Także ilość ma znaczenie. Jeżeli użytkownik przed dokonaniem zakupu będzie mógł zapoznać się tylko z kilkoma recenzjami dotyczącymi interesującego go produktu, prawdopodobnie przeczyta je wszystkie. Natomiast jeśli będzie miał do wyboru wiele komentarzy, wystarczy mu przeczytanie kilku, by podjąć decyzję dotyczącą kupna.
Dlatego dobrą praktyką jest wysyłanie do klientów próśb o ocenę transakcji po tym, jak otrzymają oni zamówiony towar. Badania wskazują bowiem, że aż 4 na 5 konsumentów korzysta z takiej opcji.