Badania potwierdzają – analiza danych podstawą marketingu
Polska firma hostingowa Zenbox.pl przeprowadziła ostatnio badania według których aż 92% firm przy podejmowaniu decyzji dotyczących działań marketingowych kieruje się statystykami odwiedzin swoich stron internetowych.
To właśnie dzięki analizie danych, które dotyczą ruchu w witrynie firmowej, przedsiębiorcy mogą lepiej poznać swoją grupę docelową, jej preferencje i sposób działania. W tym celu najczęściej korzystają z narzędzia Google Analytics. Używa go aż 80% ankietowanych.
Pozwala ono uzyskać informacje na temat tego, skąd użytkownicy trafiają na stronę internetową, jakich treści poszukują, jak często ją odwiedzają i jakich słów kluczowych używają, by daną stronę znaleźć. Google Analytics pozwala również sprawdzić ich lokalizację oraz dowiedzieć się z jakich urządzeń korzystają.
Odpowiednia interpretacja gromadzonych danych pozwala na lepsze dopasowanie strategii marketingowej do użytkowników odwiedzających stronę określonego przedsiębiorstwa, co z czasem zaczyna się przekładać na większe zyski firmy.