Google kupił streamingowy serwis muzyczny Songza
Informacja o zakupie jest potwierdzona przez Google. Do czego potrzebny Google'owi taki serwis?
Z usług serwisu nie korzysta zbyt wielu użytkowników. Ich łączna liczba to zaledwie 5,5 mln. Bazę piosenek też ma mniejszą niż konkurencja. O co zatem chodzi? Chodzi o technologię, która wyróżnia Songza wśród innych streamingowych serwisów muzycznych takich jak iTunes, Deezer czy Spotify.
Songza swoją wyjątkowość zawdzięcza specjalnemu mechanizmowi, który tworzy playlisty na podstwie lokalizacji, w jakiej znajduje się użytkownik, aktualnej pory dnia, czy dnia tygodnia. Dzięki temu piosenki mają być lepiej dopasowane do słuchaczy.
Choć Google nie zamierza ingerować w funkcjonowanie serwisu to z pewnością planuje wykorzystać tę technologię do własnych aplikacji (YouTube, Google Play Music). Na tę chwilę wiadomo, że 40 pracowników Songza stanie się pracownikami Google'a.