Google odpowiada na zarzuty wydawców
Eric Schmidt - Prezes wykonawczy Google, odpowiadając na zarzuty stawiane firmie przez wydawców, twierdzi, że nie promuje ona własnych usług, a jedynie służy internautom. Schmidt zaprzecza promowaniu przez Google'a własnych serwisów i usług na kosztem konkurencji.
Odpowiedź Erica Schmidta ukazała się w „Financial Times”. W jego treści zostaje podważona teoria wydawców, a także padają liczby przekonujące do braku prowadzenia nieetycznych praktyk względem konkurencyjnych firm i ich usług. Zdaniem Schmidta wejścia z Google'a stanowią nie więcej niż 15% całego ruchu. Inne przypadki to między innymi wejścia na strony z linków na portalach społecznościowych, czy bezpośrednie wejścia na swoje ulubione strony, nierzadko ustawiane jako startowe.
Prezes tłumaczy także, że polityka firmy Google nie polega na promowaniu własnych usług, a na służbie internautom. Prezentowana przez wyszukiwarkę pogoda nie ma na celu osłabienia wejść na inne strony z prognozą, a ma jedynie zwiększyć dostęp użytkownika do informacji i ograniczyć do minimum czas ich pozyskiwania.