Jak wygląda marketing i PR w polskich firmach – wyniki badania
Okres w którym działy marketingu i PR-u zajmowały się przede wszystkim wspieraniem działów sprzedaży powoli odchodzi w zapomnienie. Polskie przedsiębiorstwa wychodzą na prostą po gospodarczym kryzysie, nie wykorzystują jednak potencjału tkwiącego w dobrym wykorzystaniu narzędzi analitycznych.
W porównaniu z wynikami badania z 2013 roku, przeprowadzonego przez PMR Research i ComPress Publishing wśród 250 polskich firm, które zatrudniają minimum 50 osób, liczba działów marketingu i PR-u zaangażowanych głównie we wsparcie sprzedaży zmniejszyła się z 74% do 40%. Wciąż jednak wiele firm nie chce ryzykować i podejmować oryginalnych, niespotykanych na co dzień w branży działań.
Zgodnie z wynikami tegorocznego badania specjaliści od marketingu i public relations najczęściej angażują się w tworzenie strategii marketingowej firmy.
Najbardziej zaskakiwać może fakt, że ankietowane firmy często nie używają żadnych narzędzi do analizy skuteczności podejmowanych przez marketingowców i specjalistów od PR-u działań a decyzje dotyczące strategii marketingowej podejmowane są na podstawie własnych przemyśleń i intuicji. Takie podejście deklaruje aż 71% ankietowanych przedsiębiorców.