Kim są klienci 2.0?
Są młodzi, wymagający i niecierpliwi, a ich podejście do zakupów ma coraz większy wpływ na polski rynek handlu elektronicznego. Według raportu Gemius z 2015 roku w niektórych branżach klienci 2.0. stanowią aż 80% wszystkich kupujących online.
Jak już pisaliśmy na naszym blogu, w Polsce rośnie pokolenie tzw. Millenialsów czyli osób urodzonych w latach 1980-2000, określanych również mianem Pokolenia Y. Naturalnym środowiskiem jest dla nich internet i niemal zawsze pozostają oni online, używając do tego celu różnych urządzeń (coraz częściej smartfonów). To w sieci chętniej kupują a ich oczekiwania wobec e-sprzedawców stale rosną.
Dla klienta 2.0. każdy kanał komunikacji jest dobry, by kontaktować się z przedsiębiorcą w sieci. Nie ważne czy jest to fanpage firmy, jej konto na Twitterze czy strona e-sklepu, wszędzie oczekuje on natychmiastowej i dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb obsługi. Bywa bardzo niecierpliwy i często niezbyt lojalny, jeżeli więc po chwili nie otrzyma odpowiedzi na swoje pytanie prawdopodobnie poszuka jej u konkurencji. Dlatego tak ważne jest, by internetowi sprzedawcy czy konsultanci byli gotowi do kontaktu wszędzie tam, gdzie może ich szukać klient.
E-sprzedawcy, którzy chcą, aby ich biznes rozwijał się i generował zyski, powinni zainwestować w rozwój systemów do obsługi klienta i skupić się na efektywnej komunikacji "tu i teraz".