Konsumenci wolą reklamy drukowane a nie mobilne

Wydawałoby się, że internauci odchodząc od komputera, najczęściej korzystają z urządzeń mobilnych i to na ich ekranach oglądają marketingowe komunikaty. Jednak według najnowszych badań amerykańskiej firmy MarketingSherpa ich preferencje mogą nie być tak oczywiste.

Niemal połowa ankietowanych (47%) zadeklarowała, ze zamiast reklam mobilnych woli reklamy drukowane. Specjaliści z MarketingSherpa tłumaczą ten fakt tym, że konsumenci nie są przecież nieustannie nastawieni na kupowanie i w takich momentach znacznie lepiej sprawdza się ich zdaniem papierowy komunikat reklamowy.

Preferencje te zależą również od wieku. Ponad 60% badanych w wieku powyżej 65 lat uznało reklamę drukowaną za ciekawszą formę niż ta prezentowana na ekranach urządzeń mobilnych. W grupie osób w wieku od 18 do 34 lat podobnego zdania było już tylko 34% ankietowanych.

Papierowe reklamy wyprzedziły także reklamę radiową, e-maile odbierane na smartfonach oraz wiadomości tekstowe.