Najlepszy czas na social media
Ze względu na fakt, iż różne grupy docelowe korzystają z Facebooka w różnych godzinach, warto jest różnicować czas dodawania wpisów, by jak największa liczba użytkowników mogła posty zobaczyć. Choć prawda ta nie jest czymś innowacyjnym i nowatorskim, czy korzystają z niej współcześni specjaliści od social mediów?
Według raportu sporządzonego przez Sotrender największa część postów ukazuje się w czasie roboczym pomiędzy godziną 9 a 17. Najbardziej popularną godziną postowania jest wciąż 10. Duża część wpisów jest publikowana między 11 a 12, a ich liczba wyraźnie spada w okolicach godziny 16, wraz z zamknięciem biur. Wieczorem znów pojawiają się wpisy by znów zniknąć po godzinie 21.
W związku z odmiennym sposobem liczenia Edge Rank, gwałtownie obniżył się organiczny zasięg postów, co w wielu przypadkach wpłynęło także na zmniejszenie zasięgu wirusowego. To główna przyczyna, dla której wiele firm zdecydowało się na korzystanie z płatnej promocji profili. Duże nakłady finansowe poświęcane na promowanie postów powodują, że są one obecne w News Feedach na dłużej niż inne, niekorzystające z odpłatnych działań promocyjnych.
Raport szczegółowy dostępny tutaj