Opinie na Facebooku dobrym źródłem informacji dla kupujących
Nie jest już żadną tajemnicą, że klienci zanim kupią nowy laptop, toster czy sweter szukają na jego temat informacji w sieci. Odwiedzają nie tylko strony producentów, fora czy strony porównywarek cenowych wraz z komentarzami mniej lub bardziej zadowolonych kupujących, ale również czytają komentarze na portalach społecznościowych.
Według ostatniego badania Adobe Digital Index coraz więcej konsumentów szuka opinii na temat produktów, które zamierzają kupić, na Facebooku.
Ich liczba w ciągu roku wzrosła z 25% aż do 43% i jest to trend, który pojawia się w wielu krajach zarówno w Europie jak i na świecie. Niemal połowa ankietowanych w Wielkiej Brytanii przyznała, że opinie na Facebooku są jednymi z najczęściej branych pod uwagę przed dokonaniem zakupu. Wśród francuskich konsumentów liczba ta wzrosła z 28% w 2014 roku to 35% w roku 2015, a wśród niemieckich konsumentów ta liczba była jeszcze wyższa i wyniosła aż 64%.
Negatywne lub przeciętne opinie w mediach społecznościowych, podobnie jak w innych kanałach komunikacji marketingowej, są lepsze niż ich zupełny brak lub wyłącznie pozytywne recenzje. Jeżeli użytkownik nie będzie mógł znaleźć żadnych informacjami na temat interesującego go produktu, z pewnością poszuka ich u konkurencji.
Właściciele sklepów internetowych nie powinni tego trendu lekceważyć. Warto rozważyć umożliwienie swoim klientom wyrażanie opinii na temat zakupów nie tylko na stronach firmowych czy w serwisach eksperckich, ale także na Facebooku.