Osobowość się sprzedaje - ludzka twarz marki
Każda marka ma swój archetyp, czyli wzorce determinujące sposób myślenia i postrzegania świata oraz odczucia, reakcje i zachowania jednostek funkcjonujące w zbiorowej nieświadomości. Możemy wyróżnić 12 archetypów: Kusicielka, Dziewica, Towarzysz, Rycerz, Czarodziej, Odkrywca, Kochanek, Mędrzec, Wojownik, Błazen, Strażnik, Władca.
Marka, za pomocą archetypu, wyznacza symbole, przedmioty, atrybuty, które ją określają. Buduje się w ten sposób osobowość marki, nadaje jej „ludzką twarz”, wyznacza ton i treść komunikacji.
Marki z „ludzką twarzą” zawsze były lepiej odbierane przez konsumentów, bowiem przekazywały wartości, z którymi ludzie się utożsamiali. Marki tworzone z pasją, zgodne z wizją swoich twórców, świetnie zaprojektowane, posiadające własne archetypy, budujące wokół niej opowieść, pozwalają na nadanie marce wyrazistego charakteru i konkurencyjności.