02 wrze
Popularność stron na Facebooku: raport - zdjęcie źródło: www.forsal.pl

Popularność stron na Facebooku: raport

Jak pokazują dane Socialbakers, opracowane przez Wirtualnemedia.pl, największy odsetek użytkowników Facebooka z Polski ma od 25 do 34 lat oraz od 18 do 24. W mniejszości są użytkownicy w wieku od 35 do 44 i od 13 do 15 lat. 51,6% polskich użytkowników Facebooka to kobiety, a 48,4% to mężczyźni. Raport poza danymi demograficznymi pokazuje najbardziej popularne strony i marki. Kolejność we wszystkich rankingach została oparta na liczbie lokalnych fanów, czyli tych którzy pochodzą wyłącznie z Polski.

Według danych Socialbakers najpopularniejszą stroną na Facebooku w naszym kraju jest Facebook for Every Phone, która ma 2,39 miliona fanów z naszego kraju i o 90 tys. wyprzedza Serce i Rozum. W następnej kolejności są Play, Orange, Demotywatory, Radio Eska, Plus, Kwejk.pl i Tymbark.

Wśród marek prowadzi Play, mający ponad 2 miliony fanów, wyprzedzający Orange, Plus, Tymbark, Allegro, McDonald's Polska, Samsung Polska i Reserved.

Na czele profili mediowych stoi Radio Eska (1,62 mln fanów z Polski), zaraz za nim plasuje się YouTube, Facebook, Eska TV, MTV Polska, MTV, VIVA Polska, 4fun.tv, TVN i TVN24.pl.

Wśród gwiazd showbiznesu króluje profil Kamila Bednarka, który ma 1,28 miliona fanów z Polski. Na kolejnych miejscach znajdują się kolejno Eminem, Rihanna, Ewa Chodakowska, Shakira, Adele, Pitbull, Vin Diesel, Cleo i David Guetta.

W kategorii Rozrywka na pierwszym miejscu znajdziemy Facebook for Every Phone, wyprzedzający Serce i Rozum, serial „House”, Shreka, Harry'ego Pottera, Mr. Beana, „Titanica”, „Avatar” oraz „Tylko muzykę”.

Liderem w kategorii sport jest FC Barcelona (988 tys. fanów z Polski), wyprzedzająca Real Madryt, Legię Warszawa, Borussię Dortmund, UEFA Champions League, Lecha Poznań, Manchester United, Arsenal, Chelsea Football Club oraz FIFA World Cup.

źródło: wirtualnemedia.pl