Powody, dla których dzielimy się treściami online

Na podstawie badania przeprowadzonego przez Adobe w: USA, Wielkiej Brytanii, Francja, Niemczech, Japonii i Australii można stwierdzić, że chęć rozbawienia innych jest podstawową motywacją do dzielenia się treściami z innymi internautami.

.

Takiej odpowiedzi udzieliło 37% ankietowanych. 29% respondentów dzieli się informacjami, które są dla nich z jakiegoś powodu ważne. Mogą to być np. kontrowersyjne decyzje dotyczące środowiska naturalnego, prośby o pomoc dla potrzebujących, ważne zmiany polityczne itp.

27% internautów zadeklarowało, że wybiera takie artykuły, zdjęcia czy wideo, które ich zdaniem będą interesujące dla znajomych, przyjaciół lub rodziny. Nieco ponad 1/5 pragnie dzielić się wiedzą (21%)a dla 20% udostępniane treści są pomocne w budowaniu więzi z osobami o podobnych upodobaniach.

Z jednej strony rozwój technologii ułatwia dzielenie się np. zdjęciami z przyjaciółmi i pomaga być na bieżąco z tym, co oni udostępniają, jednak z drugiej strony coraz więcej osób przyznaje, że spędza więcej czasu używając laptopów czy smartfonów, zamiast poświęcić go na spotkania z bliskimi.

Upodobanie ankietowanych do pozytywnych treści może zostać wykorzystane w komunikacji marketingowej. Zamieszczanie, oczywiście z umiarem, humorystycznych zdjęć czy filmików, które choć w niewielkim zakresie powiązane są z działalnością firmy, może być pomocne w jej pozytywnym odbiorze przez internautów.