RWD przyszłością bankowości mobilnej?
Responsive Web Design (w skrócie RWD) jest techniką projektowania stron www w taki sposób, aby ich wygląd i układ był automatycznie dostosowywany do rozmiaru okna urządzenia, na którym są wyświetlane (np. w smartfonach czy tabletach). Pierwszy raz pojęcie to pojawiło się w artykule E. Marcotte w maju 2010 roku, zwiastując całkowicie nowe podejście do projektowania i wdrażania stron internetowych.
Przyszłość bankowości mobilnej
RWD jest także uznawana za przyszłość bankowości mobilnej. To m.in. dzięki tej technice możliwe jest korzystanie z bankowych serwisów mobilnych na smartfonach, czy tabletach. Blisko 2 mln osób korzysta z aplikacji lub mobilnej strony bankowości internetowej. Zdaniem specjalistów idea RWD jest obecnie najlepszą z alternatyw wobec aplikacji, które choć wygodne dla klientów, generują wysokie koszty dla banków. W takiej atmosferze zrodził się pomysł na zrzeczenie się strategii aplikacji mobilnych na rzecz RWD.
Sens RWD
W technice RWD chodzi o to, aby dana strona miała nie tylko nawigację przystosowaną do rozmiaru ekranu, ale przede wszystkim była czytelna i posiadała scroll’owanie ograniczone do jednej osi: góra-dół. Wszystko to ma sprawić, że korzystanie z niej będzie dla użytkownika komfortowe i intuicyjne, bez względu na rodzaj urządzenia z jakiego chce skorzystać. Obecnie coraz więcej osób odczytuje wiadomości e-mail na urządzeniach mobilnych, głównie na telefonach. W odpowiedzi na potrzeby użytkowników powstał Responsive E-mail Design, który tworzy newslettery o zrozumiałym przekazie, a przy tym dba o ich przejrzystą strukturę. XXI wiek to era mobilności – RWD to kolejny, istotny krok w jej ulepszaniu.