Social media – prognozy na 2016 rok
Według wielu specjalistów od marketingu, w nowym roku social media nie tylko nadal będą bardzo popularne, ale również znajdą się w centrum działań marketingowych. Eksperci prognozują, że staną się one podstawowym kanałem komunikacji z klientem. Komunikacji odbywającej się "tu i teraz".
Dzisiejsi internauci nie chcą, by cokolwiek ich omijało. Wszystko, co jest dla nich ważne, musi być dostępne na bieżąco. Z tego powodu real time marketing czyli marketing w czasie rzeczywistym zdaniem specjalistów z branży będzie w 2016 roku gorącym trendem.
Internauci chcą oglądać na żywo relacje z wydarzeń sportowych, biznesowych, czy z koncertów ulubionych zespołów. Dotyczy to jednak nie tylko aktualności ze świata, ale także informacji z życia prywatnego. Chętnie kręcą oni amatorskie filmiki, uwieczniając w nich na przykład fragmenty występu dziecka w szkolnym przedstawieniu czy zabawy z kotem.
Z real time marketingiem wiąże się kolejny trend czyli zwiększenie popularności wideo. Jakość schodzi w tym przypadku na drugi plan, najważniejsze, by prezentowane informacje były ciekawe i aktualne.
Eksperci obserwują także coraz większą dbałość firm o poszanowanie prawa do prywatności internautów. Zbyt inwazyjne, nachalne komunikaty promocyjne z pewnością nie będą dobrze odbierane przez użytkowników. W nowym roku jeszcze bardziej trzeba będzie postawić na dialog z klientem i budowanie trwałych i autentycznych relacji.