Wyszukiwarka DuckDuckGo stopniowo zyskuje popularność
Mimo że większość internautów, aby znaleźć potrzebne im informacje, korzysta z Google, coraz większy wzrost popularności notuje inna wyszukiwarka – DuckDuckGo.
W ciągu ostatniego roku liczba zapytań wpisywanych w okno tej wyszukiwarki wzrosła aż o 74%. Jest to bez wątpienia odpowiedź na nielubiane przez użytkowników „śledzenie” ich działań w sieci, na którym opiera się Google. W przeciwieństwie do niego DuckDuckGo charakteryzuje dbałość o ochronę danych oraz poszanowanie prywatności korzystających z niej internautów.
Na wzrost popularności tej słabo znanej w Polsce wyszukiwarki z pewnością ma także wpływ rozpoczęcie współpracy z Mozillą. Przeglądarka umożliwiła bowiem internautom wybranie usługi wyszukiwania DuckDuckGo zamiast Google.
Oczywiście na razie ta mało popularna wyszukiwarka nie jest żadnym zagrożeniem dla giganta. Liczba zapytań kierowanych do Google w ciągu miesiąca sięga 100 mld, natomiast DuckDuckGo np. w grudniu zanotował tylko 284 mln zapytań. Nie znaczy to jednak, że nie będzie on zyskiwał nowych użytkowników.
Według amerykańskich badań aż 40% korzystających z sieci osób nie chce, by wyszukiwarka zapamiętywała i przechowywała dane dotyczące wpisywanych przez nich zapytań, respektująca te wymogi wyszukiwarka, może więc z czasem stać się poważną konkurencją dla Google.
Szczególnie, że DuckDuckGo planuje w 2016 roku zainwestować w działania reklamowe, nie zdradza jednak jeszcze żadnych szczegółów na ten temat. Pozostaje nam więc czekać na rozwój wypadków.