Zmiany Facebooka: treść ważniejsza od nagłówka
Facebook znów wprowadza zmiany. Ty razem dotyczą one treści jakie pojawiają się na portalu. Od teraz treść artykuły jest ważniejsza od chwytliwego nagłówka.
Portal społecznościowy będzie sprawdzał ile czasu użytkownicy spędzili na czytaniu danego artykułu. Dzięki temu chce rozpoznawać teksty, które poza chwytliwym nagłówkiem nie kryją żadnej wartości merytorycznej.
Analiza oczekiwań użytkowników pokazała, że 80% badanych woli nagłówki o charakterze informacyjnym, opisującym w skrócie treść artykułu. To powód, dla którego Facebook chce zmniejszyć liczbę bezwartościowych, z punktu widzenia użytkoniwków serwisu, treści.
O zasięgu wpisów będzie decydował czas jaki użytkownik spędza na stronie, na którą został przekierowany z Facebooka. Jeżeli w ciągu sekundy powróci do przeglądania innych wiadomości, link zostanie zakwalifikowany jako mało interesujący.