Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce – dobry pomysł od Google?
W 2011 roku Google wprowadziło dynamicznie generowane reklamy AdWords, których celem i zadaniem jest odpowiadanie na zapytania, których reklamodawca nie zdążył jeszcze uwzględnić na swojej liście słów kluczowych. Rozwiązanie to, jak się okazało, jest szczególnie przydatne dla dużych sklepów internetowych, w których asortyment bardzo szybko się zmienia oraz dla serwisów ogłoszeniowych i wszystkich witryn składających się z wielu stron.
Według badań największego potentata na rynku wyszukiwarek, 16% wszystkich zapytań pojawiających się każdego dnia to zapytania występujące po raz pierwszy. Odpowiedzią na to są właśnie reklamy dynamiczne, których zadaniem jest odzwierciedlanie w wyszukiwarce ofert witryny, a tym samym zwiększanie zasięgu kampanii. Reklamodawca zachowuje przy tym kontrolę nad reklamami, ponieważ funkcja ta jest opcjonalna. Aby w wyszukiwarce pojawiły się automatycznie generowane reklamy muszą zostać spełnione dwa warunki:
- reklamodawca nie zdefiniował słowa kluczowego odpowiadającego zapytaniu;
- zapytanie musi być uznane za relewantne dla treści witryny.
Po kilku latach wiadomo, że większość klientów korzystających z tej funkcji zauważyła większą liczbę kliknięć i konwersji przy satysfakcjonującym zwrocie z inwestycji.