Nowe spojrzenie Google na wyniki wyszukiwania
Sposób prezentowania wyników wyszukiwania Google (tzw. SERP) coraz bardziej się zmienia. Niedawno zrezygnowano z projektu Google Authorship, ale to nie przekreśla wprowadzenia innych zmian w segmencie wyszukiwarki. Poniżej w telegraficznym skrócie najważniejsze modyfikacje, nad którymi trwają intensywne prace.
Wewnętrzna wyszukiwarka
Google Search Box to wewnętrzna wyszukiwarka, wyświetlająca wyniki tylko dla jednego serwisu. Pojawiałaby się ona w SERPach w największych serwisach, posiadających wewnętrzną wyszukiwarkę. Taki sposób przeglądania treści niewątpliwie skróci czas znajdowania pomocnych danych. Użytkownik otrzyma narzędzie, przydatne w przeglądaniu wyników bezpośrednio w Google, a nie z danego serwisu. Rezultaty wyszukiwania będą znajdowały się pod opisem strony głównej serwisu.
Niestety należy podejrzewać, że Google Search Box będzie zarezerwowany tylko dla największych „graczy” portali społecznościowych i ecommerce (np. Youtube, Amazon, Microsoft).
Box dla każdego użytkownika
Kolejna zmiana dotyczy aktywnych internautów, którzy udzielają się na wielu portalach lub publikują treści na różnych serwisach. Już teraz w wynikach wyszukiwania (na nazwę firmy) wyświetlane są boxy informacyjne. Najczęściej zawierają najważniejsze informacje z Wikipedii, a więc firm posiadających tam wpisy. Google testuje możliwość wyświetlania podobnego boxu również dla indywidualnych użytkowników. Po wpisaniu swojego imienia i nazwiska, poza boxem pojawiałyby się informacje o ostatniej aktywności osoby, w tym także zamieszczane zdjęcia na portalach społecznościowych.
http://selnd.com/1qjMhDpCzy przedstawiane modyfikacje wejdą w życie? Przekonamy się już wkrótce.