08 maj
SEO w białym kapeluszu, czyli o pozyskiwaniu linków - zdjęcie źródło: www.alumni-zhw.ch

SEO w białym kapeluszu, czyli o pozyskiwaniu linków

Pozycjonowanie, czyli działania prowadzone poza docelową witryną to tzw. link building, czyli pozyskiwanie linków. Jakie są najczęściej wykorzystywane narzędzia w tego typu działaniach? Katalogi, precle, artykuły sponsorowane w serwisach tematycznych, komentarze na blogach czy wpisy na forach internetowych. Obecnie bardzo popularne jest wspieranie się linkami z serwisów społecznościowych, zamieszczanie reklam na forach internetowych oraz linkowanie przy korzystaniu z narzędzi pół- lub w pełni automatycznych.

White Hat link building

Pojęcie to funkcjonuje od niedawna i jest przeciwieństwem Black Hat SEO. Jest to pozyskiwanie linków tylko z wartościowych stron oraz zgodnie z wytycznymi Google. Warto również dodać, że poza samą optymalizacją strony, ważna jest też jej promocja, której celem jest budowa marki i zwiększenie ruchu. Do tego typu działań można zaliczyć m.in.: bannery, social media, reklamy Google AdWords, email marketing, aktywność na forach i blogach, artykuły sponsorowane czy recenzje użytkowników. Dostarczenie interesujących treści sprawia, że internauci chętniej wchodzą na daną stronę. Aby osób tych było jak najwięcej potrzebna jest reklama zwiększająca zasięg docierania informacji na temat naszej strony internetowej. Skutkiem powinno być uzyskanie jak największej ilości linków zamieszczonych przez osoby, które weszły na nasz portal i były z niego zadowolone. Wszystkie te narzędzia i działania (bannery, artykuły sponsorowane, aktywność na forach itp.) są wręcz niezbędne w skutecznej strategii pozycjonowania.

Zalety

Kompleksowe działania White Hat SEO przynoszą same korzyści: są w stanie zapewnić największy zasięg i największe możliwości. Nie są one obarczone wysokim ryzykiem, ponieważ ich celem nie jest manipulowanie rankingiem wyszukiwarek.