Facebook i jego potencjał
Nie trzeba nikomu tłumaczyć, czym jest Facebook. W czasach gdzie social media zyskało ogromną popularność, praktycznie każdy ma swój profil na tym portalu społecznościowym. Co takiego przyciąga społeczeństwo do Facebooka?
Facebook to oczywiście niejedyna platforma społecznościowa, ale jego popularność mogłaby wskazywać na coś zupełnie innego. Facebook powstał jedenaście lat temu. W Polsce moda na niego zapanowała nieco później. Początkowo służył on tylko do tworzenia i utrzymywania relacji towarzyskich, a obecnie wykorzystywany jest także w sferze biznesowej.
Dlaczego warto mieć firmowe konto na Facebooku?
Będąc przedsiębiorcą nie da się przymykać oczu na to, co dzieje się obecnie na świecie, na aktualne trendy i kierunki rozwoju społeczeństwa. Pozyskiwanie klientów dla firmy to jedna z podstawowych czynności wchodzących w skład prowadzenia działalności. Bez klientów firma nie istnieje, nawet jeśli oferuje najlepsze produkty. Oczywiście jakość produktów ma ogromne znaczenie, ale żeby klienci w ogóle mieli szansę ją sprawdzić muszą zostać do tego zachęceni. Mało kto chce próbować nieznane produkty, skoro na rynku jest wiele marek świetnie znanych i szanowanych. A skoro tak, to trzeba dać się jakoś zauważyć. Dobrym sposobem na to jest właśnie Facebook.
Buduj świadomość marki
Jeśli dopiero zaczynamy przygodę z naszą własną działalnością, głównym celem jest dotarcie do jak największego grona odbiorców, nie tylko z naszą ofertą, ale ogólnie z przedstawieniem marki firmy. Klient, zanim kupi nasze produkty musi poznać ogólnie naszą firmę.
Obecnie internet jest takim miejscem, w którym jeśli czegoś nie wiemy to odpowiedzi poszukujemy właśnie w nim. Internet dostarcza nam wszelkiego rodzaju informacji, również dotyczących produktów, które chcemy kupić. Bardzo często jest tak, że klient zanim kupi dany produkt, najpierw sprawdzi informacje o nim w sieci, opinie innych użytkowników itp.. Dlatego pierwsza podstawowa kwestia, do tego, aby klient nas mógł poznać i dowiedzieć się czegoś więcej zarówno o firmie jak i o naszych produktach, jest posiadanie strony www.
Jeśli już jesteśmy właścicielami dobrej strony www, to następnym etapem jest założenie firmowego konta naszej działalności na Facebooku. Taki fanpage to krok w stronę klienta. Fanpage daje możliwość poznania użytkowników, ich gustów i preferencji, dzięki czemu możemy dostosować nasze produkty do ich oczekiwań. Dodatkowo Facebook pozwala na nawiązanie przyjacielskiej relacji i pokazanie ludzkiej strony firmy.
Sama promocja firmy i jej produktów, nie odbywa się jedynie poprzez udostępnianie oferty. Promocja firmy to również stały kontakt z użytkownikami, to przekazywanie ciekawostek z branży, w jakiej działa nasza firma, to dzielenie się swoją wiedzą poprzez różnego rodzaju porady.
Facebook również pozwala na promocję firmy w formie spersonalizowanych reklam, zarówno pod względem wieku, płci, ale także wykonywanych zawodów, wykształcenia czy pasji. Taki typ reklamy ma bardzo duże znaczenie szczególnie na początku prowadzonej działalności, kiedy zależy nam na dotarciu do konkretnie sprecyzowanej grupy odbiorców, zwłaszcza, że nasze fundusze zazwyczaj wtedy nie są zbyt wysokie.
Zastosowanie Facebooka jest bardzo szerokie i może on służyć na wiele różnych sposobów. Będąc przedsiębiorcą dobrze jest zadbać o to, aby wykorzystać wszystkie możliwe i dostępne środki promocji naszej firmy, które mogą pomóc nam w osiągnięciu sukcesu.