Jak social media mogą pomóc naszej firmie?
Obecność firmy w internecie to obowiązkowy element planu biznesowego, o jaki musi zadbać każdy właściciel przedsiębiorstwa, nastawiony na sukces. Jeśli chcesz istnieć w świecie biznesu musisz zadbać o stworzenie strony www Twojej działalności. Najłatwiej oddać to zadanie agencji, która w swojej ofercie posiada projektowanie stron www.
Istnienie w sieci, w bardzo dużej mierze uwarunkowane jest obecnością w mediach społecznościowych typu Facebook czy Twitter. W jaki sposób mogą one pomóc naszej firmie w zdobyciu nowych klientów?
Zostań zauważony
Nie wystarczy posiadać dobrej i nowoczesnej strony www, aby zyskać zainteresowanie wśród internautów. Oczywiście jej posiadanie to duży plus, ale obecnie większość firm ją ma. Każdy zdaje sobie sprawę, że interenet jest aktualnie największym medium umożliwiającym zebranie opinii i informacji na interesujący nas temat. Dlatego posiadając firmę musimy znaleźć sposób, aby ją jakoś wyróżnić spośród grona innych. Doskonałą metodą jest założenie firmowego fanpage’a. Konto na Facebooku ma już praktycznie każdy, bo przecież nie tylko firm dotyczy zasada, że jeśli nie istniejesz w sieci to nie ma Cię wcale. Najwyższa pora, aby konto miała również i Twoja firma. Co możesz dzięki temu zyskać? Firmowy fanpage to doskonałe miejsce na zdobycie nowych klientów! Zamieszczając informacje na temat oferowanych produktów lub usług możesz zainteresować nimi użytkownika. Mamy możliwość również informowania na bieżąco o aktualnych promocjach i ofertach specjalnych. Warto zwrócić uwagę na to, że użytkownik po jednokrotnym kliknięciu obserwowania naszego fanpage’a będzie regularnie odbierał od nas informacje. To naprawdę bardzo duży plus, biorąc pod uwagę fakt, że samo posiadanie strony www, nam tego nie dostarcza.
Nie daj o sobie zapomnieć
Fanpage między innymi jest właśnie po to, aby o sobie przypominać. Umieszczając ciekawe posty związane z tematyką branży, w jakiej działa nasza firma, możemy zwrócić na siebie uwagę obecnego klienta, a on może przyciągnąć innego potencjalnego klienta, na przykład poprzez przesłanie mu ciekawego postu opublikowanego na naszym fanpage’u. Tak właśnie to działa. Zwróceniem na siebie uwagi budujemy świadomość marki naszej firmy wśród społeczeństwa internautów. A bądźmy szczerzy, to społeczeństwo obejmuje już praktycznie każdego.
Prowadź firmowego bloga
W sieci przecież nie istnieje sam Facebook, chociaż czasami mogłoby się tak wydawać. Są inne metody na utrzymywanie kontaktu z klientami. Firmowy blog, to kolejny sposób na to, aby nie dać o sobie zapomnieć. Jednocześnie jest to doskonałe narzędzie budowania zaufania i stałych relacji z klientami. A przecież o to nam, chodzi, aby klient do nas wracał.
Blog daje możliwość nawiązywania dialogu z klientem. Publikując teksty dotyczące na przykład nowości branżowych, każdy użytkownik może się na ich temat wypowiedzieć poprzez pozostawienie komentarza.
W sieci mamy więcej odwagi
Media społecznościowe to rewelacyjne narzędzie do pozyskania opinii na temat naszych produktów lub usług. W sieci każdy ma więcej odwagi, dzięki czemu możemy mieć pewność, że usłyszymy prawdę o naszej firmie, co spowoduje, że będziemy w stanie lepiej dostosować jej działania do potrzeb klientów. Oczywiście musimy liczyć się z krytyką, ponieważ często internauci są bezwzględni, ale jako właściciele firmy powinniśmy wyciągnąć z niej wnioski i po prostu dostosować się do profilu naszych aktualnych i przyszłych klientów. Bez klientów nasza działalność by nie istniała. Jeśli więc mamy możliwość skorzystania z poznania ich zdania powinniśmy z tego skorzystać.
Nie dokładaj sobie obowiązków
Oczywiste jest, że w wirze obowiązków najzwyczajniej w świecie nie mamy dodatkowego czasu na zajmowanie się takimi kwestiami jak prowadzenie fanpage’a strony www lub firmowego bloga. Na szczęście są agencje, które zajmują się właśnie takimi działaniami. Tak, więc my możemy zająć się tym, co potrafimy robić najlepiej, a stronę marketingową, naszej działalności, możemy zostawić specjalistom z tej branży.