Komunikacja z klientem – Socila Media
Biznes wymaga ciągłego kontaktu z obecnymi i przyszłymi klientami. Wszystkie produkty i usługi wykonywane są z myślą o potrzebach i preferencjach klientów. Jak najlepiej sprawdzić, co lubi nasz klient?
Możliwości jest kilka, jednak jedna z nich w ostatnim czasie stała się najbardziej popularna - media społecznościowe. W jaki sposób przydają się w biznesie?
Zyskaj zaufanie klientów
Social media opanowały nie tylko sferę towarzyską, ale również i biznesową. Nie ma się co dziwić, że firmy podążają za swoimi klientami i otwierają się na różnego rodzaju portale społecznościowe oraz blogi – przecież właśnie tam znajduje się większość ich klientów.
Firma, która prowadzi fanpage’a, w oczach potencjalnych klientów postrzegana jest, jako ta nowoczesna i podążająca za nowoczesnymi trendami. Firmowy profil na Facebooku jest doskonałą możliwością zaprezentowania firmy z innej strony, tej mniej oficjalnej i bardziej przyjaznej klientom.
Każde przedsiębiorstwo może mieć swój pomysł na prowadzenie fanpage’a jednak jest kilka zasad, które niezależnie od branży powinno się przestrzegać, a mianowicie: regularność i systematyczność, nie za mało nie za dużo, różnorodność oraz aktywna komunikacja.
Regularność i systematyczność
Firmowy fanpage’a nie jest jednorazowym projektem. To systematyczne i regularne działania, które wymagają od nas czasu, serca i energii. Wpisy powinny być publikowane z pewną częstotliwością, która powinna wynikać zarówno z oczekiwań naszych obserwatorów, ale także i naszych możliwości. Nie trzeba dodawać postów w dokładnie wyznaczonym dniu o konkretnej godzinie, jednak dobrze jest zachować pewien stały czasowy odstęp od publikacji.
Nie za mało nie za dużo
Zarówno zbyt rzadkie jak i zbyt częste udostępnianie treści nie jest dobre. Dlaczego? Użytkownik nie lubi być ani zaniedbywany, ani zasypywany nadmierną ilością informacji, bo wtedy podchodzi to pod spam. Taką optymalną liczbą jest 1-2 wpisy dziennie, które pozwalają nam zainteresować odbiorcę a nie znudzić.
Różnorodność
Wpisy, jakie udostępniamy powinny być różnego rodzaju. Dobrze jest zapewnić swoim obserwatorom zarówno trochę rozrywki, wiedzy oraz informacji na temat oferty. Fanpage, aby przyciągał potencjalnych klientów nie może być nudny, dlatego same posty zawierające promocję naszych produktów nie są dobrym rozwiązaniem. Wiele firm popełnia właśnie taki błąd, że traktują firmowy profil na Facebooku, jako gazetkę promocyjną, a przecież to dwie zupełnie inne formy marketingu.
Aktywna komunikacja
Prowadzenie fanpage’a to nie tylko udostępnianie treści. Można powiedzieć, że to jedynie połowa działań. Druga część to aktywny udział w dyskusji, zarówno na naszym profilu, jak i na innych fanpage’ach.
Jeśli chcemy zyskać sympatię i zaufanie użytkowników, musimy wykazywać się aktywnością w postaci reagowania na komentarze pozostawiane pod naszymi postami. To doskonały sposób na nawiązanie relacji z potencjalnymi klientami.
Dobrze jest zachęcać obserwatorów do dyskusji poprzez publikowanie postów w formie pytań, tak aby użytkownik sam chciał podzielić się z nami swoją opinią, odczuciami i doświadczeniem.
Prawdopodobnie nie ma lepszego sposobu na poznanie upodobań i potrzeb klientów niż media społecznościowe. To doskonała możliwość nawiązania relacji z użytkownikami, którzy w przyszłości mogą stać się klientami naszej firmy.