Nowe trendy na Facebooku - jak je wykorzystać?
Facebook jest narzędziem od lat z powodzeniem używanym w komunikacji marketingowej zarówno przez duże, dobrze znane marki jak i przez małe, lokalne firmy. Jakie zmiany będzie można zaobserwować na tej platformie w 2016 roku i które z nich będzie warto wykorzystać, by ulepszyć działania promocyjne?
Bezkonkurencyjne wideo i transmisje na żywo
Coraz większa popularność wideo jest bez wątpienia jednym z podstawowych trendów, jaki obserwowaliśmy w minionym roku. Potwierdza to chociażby fakt, że Snapchat stał się jedną z najczęściej używanych aplikacji społecznościowych. Na całym świecie internauci, za jego pośrednictwem, przesyłają sobie codziennie około siedemset milionów zdjęć i filmów.
Oprócz wszechobecnych filmików na każdy temat, dzięki opcji Facebook Mentions, użytkownicy mają możliwość śledzenia na swoich kontach wydarzeń odbywających się w czasie rzeczywistym. Marketerzy są zgodni, że te dwa trendy będą dominować w świecie mediów społecznościowych w tym roku. Ponadto, zdaniem badaczy, publikowane na Facebooku wideo angażuje użytkowników bardziej niż na innych platformach społecznościowych, nawet w porównaniu z YouTube’em.
Facebook platformą uniwersalną?
Serwis jest stale ulepszany, tak by być jak najbardziej użytecznym dla internautów, a zmiany te dotyczą naprawdę różnorodnych aspektów. Jednym z nich jest dążenie do uczynienia z Facebooka popularnego narzędzia rekomendacyjnego. Z tego powodu internauci są zachęcani do oceniania i komentowania swoich odczuć i wrażeń z restauracji, salonów fryzjerskich, hoteli i innych odwiedzanych miejsc.
Użytkownik, który szuka informacji na temat konketnego lokalu może więc nie tylko szybko sprawdzić adres, godziny otwarcia, zdjęcia wnętrza czy potraw, ale również przeczytać opinie innych klientów. Klientów, którzy mają swoje profile, dane, bardzo często zdjęcie. Ich rekomendacje wzbudzają więc znacznie więcej zaufania niż komentarze anonimowych osób w innych serwisach.
Platforma Zuckerberga przychodzi również z pomocą fundacjom i stowarzyszeniom, uruchamiając „donate button” dzięki któremu będzie można wspomóc wybraną akcję czy organizację.
Wygodniejsze wyszukiwanie i analiza danych
Pojawiła się także możliwość wyszukiwania postów według daty, zarówno na profilach marek , jak i na kontach prywatnych. Bez trudu będzie więc można sprawdzić o czym pisała firma np. rok temu.
Eksperci z branży mówią również o pojawieniu się narzędzia, które będzie informować, jak poszczególne wpisy są odbierane przez kobiety, a jak przez mężczyzn i które z nich są częściej udostępniane przez daną płeć.
Nie zawsze mamy pewność, które grafiki lepiej umieścić przy publikowanych na fanpage’u linkach. Facebook pomoże rozwiązać ten dylemat i na podstawie testu wyboru przeprowadzanego na grupie np. tysiąca internautów, wybierze tę, która odniosła lepszy skutek i to ona będzie dalej wyświetlana wraz z postem.
Zmiany w komunikacji marketingowej są zjawiskiem naturalnym. Aby była ona skuteczna nie każda firma musi włączać je wszystkie. Warto jednak mieć świadomość tych tendencji i wybierać te, które najbardziej pasują do profilu działalności przedsiębiorstwa i jego możliwości promocyjnych.