Od 21 kwietnia Google będzie promować RWD
Rynek technologiczny nie przestaje się rozwijać, stąd też nikogo nie powinna dziwić decyzja koncernu Google, o promowaniu stron responsywnych.
Google wydało oficjalne oświadczenie, że od 21 kwietnia zamierza promować responsywne strony www. Już niebawem zmieniony zostanie algorytm Google, który będzie przyznawał więcej punktów stronom wykonanym w technologii RWD. Dlatego automatycznie responsywne strony będą iść do góry, a pozostałe spadać w dół.
Taka decyzja Google jest czysto biznesowym posunięciem. Coraz więcej osób korzysta z zasobów internetu na swoich urządzeniach mobilnych, a responsywne strony www są doskonałym rozwiązaniem w tego typu sytuacjach.
Google ogłaszając już teraz informację o promowaniu RWD, pozwala przygotować się właścicielom stron na zmiany. Małe serwisy nie powinny mieć problemu ze zdążeniem na czas, ponieważ do 21 kwietnia są prawie dwa miesiące. Natomiast ten czas dla większych serwisów może nie być wystarczający na zmianę kodu HTML.
O co tyle hałasu?
Dlaczego Google tak zależy na RWD? Nie ma wątpliwości, że korzystanie z treści zamieszczonych w internecie, na urządzeniach, mobilnych osiągnęło już ogromną popularność, a jednocześnie nie oznacza to, że jest to już maksimum możliwości, a wręcz odwrotnie.
Aktualnie może jeszcze nie wszyscy, ale już bardzo duże grono osób wyszukuje potrzebne im informacje na swoich smartfonach czy tabletach w drodze z pracy czy ze szkoły, a po powrocie do domu otwierają stronę na swoim komputerze i dokładnie analizują szczegóły oferty. Często też użytkownicy dokonują zakupów online już z urządzeń mobilnych stąd tak duży nacisk na responsywne strony www.
Czym jest responsywność?
Technologia RWD polega na tworzeniu jednego kodu HTML dla wszystkich wersji strony, a nie na przykład dwóch osobnych kodów tak jak w przypadku tworzenia strony tradycyjnej i strony mobilnej.
Oczywiście to nie jest tak, że strona nie wyświetli się na naszym telefonie, jeśli nie będzie ona w technologii responsywnej. Wyświetli się, ale nie będzie wygodna do przeglądania, czyli na przykład użytkownik będzie ją musiał przewijać na boki, aby zobaczyć całą zawartość witryny. Wygoda i komfort użytkownika jest najważniejszy, dlatego trzeba zrobić wszystko, aby był on zadowolony z korzystania z naszej strony na każdym ze swoich urządzeń, co właśnie można osiągnąć poprzez stworzenie witryny w technologii RWD.
Zmiana algorytmu Google
Zabieg Google polegający na zwiększeniu korelacji między responsywnością strony a jej pozycją w wyszukiwarce, ma na celu sprawienie, że responsywność będzie standardową technologią tworzenia strony www. Jest to kolejny krok do poprawienia jakości zawartości internetu oraz wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Już od jakiegoś czasu stawia się na dobrą zawartość strony oraz na projektowanie wartościowej strony nie tylko dla robotów, ale również dla realnych użytkowników, ponieważ to oni generują ruch na naszej stronie.
Pozycjonowanie stron
Każdy chce przypodobać się Google, dlatego coraz mniej osób stosuje nieprawidłowe praktyki pozycjonowania, ponieważ jest to najzwyczajniej w świecie nieopłacalny zabieg i może skutkować wyrzuceniem z wyników wyszukiwarki Google.
Najnowsze oświadczenie Google o lepszej pozycji w wyszukiwarce stron RWD, najprawdopodobniej spowoduje, że responsywność nie będzie jedną z opcji tworzenia stron, ale stanie się standardem, co powoli już się dzieje. Dla użytkowników oznacza to komfort i wygodę w przeglądaniu stron na każdym urządzeniu, o dowolnej porze i miejscu.