Trendy w projektowaniu stron na 2016 rok
Aby strona internetowa była chętnie odwiedzana i dobrze odbierana przez użytkowników oprócz interesującej treści musi mieć także, a może przede wszystkim, atrakcyjną formę. Jak więc powinna wyglądać idealna strona www w 2016 roku?
Responsive web design
Zdaniem specjalistów od projektowania nowy rok nie przyniesie radykalnych zmian. Będzie to raczej kontynuacja popularnych w 2015 roku trendów. Jednym z nich z pewnością będzie responsive web design. Projektowanie serwisów, które dobrze prezentują się na ekranach smartfonów czy tabletów, będzie absolutną koniecznością. Przy stale rosnącej ilości posiadaczy urządzeń mobilnych i coraz częstszego korzystania z sieci właśnie przy ich użyciu, trudno będzie ignorować ten trend. Pomocne w szybkim ładowaniu stron może być projektowanie płaskie. Dobra agencja reklamowa doradzi najlepsze rozwiązania w tej kwestii.
Projektowanie płaskie czyli flat design
Flat design, z powodzeniem stosowany od kilku lat, z pewnością nadal będzie chętnie wybieranym sposobem projektowania w 2016 roku. Zgodnie ze swoją nazwą polega on na projektowaniu „płaskich” elementów strony bez niepotrzebnych dodatków takich jak gradienty cieniowanie, odblaski itp. Ma to na celu nadanie serwisowi prostego, czytelnego wyglądu.
By internauta szybko mógł zorientować się w zawartości strony, projektanci chętnie wykorzystują symboliczne ikonki czy proste animacje. Flat design wiąże się także ze stosowaniem bezszeryfowej typografii i podstawowych kolorów.
Projektowanie tego rodzaju wpływa nie tylko na zwiększenie funkcjonalności strony, ale również na jej szybkość ładowania na urządzeniach mobilnych, co jak już wiemy, jest dziś niezwykle istotne.
Obraz będzie najważniejszy
Coraz bardziej minimalistyczne strony muszą przyciągać zainteresowanie użytkowników czymś innym. Dlatego tak ważne stają się dobre zdjęcia, często zajmujące cały ekran. Nierzadko firmy inwestują również we własne sesje zdjęciowe, zamiast korzystać z banków zdjęć, dzięki temu unikalne fotografie pomagają budować autentyczność marki.
Podobne tendencje dotyczą wideo. Według firmy badawczej MarketingSherpa internauci spędzają 100% więcej czasu na stronach zawierających wideo. Ponadto wideo pomaga budować zaufanie między odwiedzającym a właścicielem serwisu i opowiadać historię firmy. W nowym roku jego popularność nie tylko będzie wzrastać, ale stanie się również istotnym elementem wbudowanym w stronę internetową, np. w formie tła.
Oprócz wysokiej jakości zdjęć i interesujących filmików, istotna będzie także odpowiednia wizualizacja danych oraz infografiki, dzięki którym w przejrzysty i atrakcyjny sposób będzie można przedstawić ważne informacje. Duże zainteresowanie wzbudzają nie tylko proste, kolorowe infografiki, ale również te, które zawierają elementy animowane. Wiele wskazuje na to, że animowanie elementów interfejsu będzie coraz bardziej popularną tendencją w nowym roku.
Strony jak Pinterest
Jeżeli chodzi o układ treści w serwisie chętnie wybierana, ze względu na swoją przejrzystość i czytelność, jest kompozycja „pinterestowa”. Poszczególne elementy strony w formie cegiełek ze zdjęciami, podobne do tablic na Pintereście porządkują zawartość witryny i są lubiane przez internautów.
Prognozy specjalistów wskazują na to, że web design zmierza w kierunku tworzenia dynamicznych, spersonalizowanych rozwiązań z minimalistycznym layoutem. Wszystko po to, by przeglądanie stron było szybkie, łatwe, przyjemne i wygodne na każdym urządzeniu.